SOFIAMILK - DIY // måla nycklar med nagellack

DIY // måla nycklar med nagellack


DIY //
Om du har svårt att hitta rätt nyckel på nyckelknippan, eller bara vill göra dina nycklar lite finare, kan det vara en kul idé att måla dem. Mina har jag målat med vanligt nagellack, som faktiskt håller bättre än förväntat.
 
Prickarna målade jag dit med ett dotting-tool. Tänk på att nyckelns yta måste vara rengjord och helt torr för att lacket ska fästa ordentligt.
När prickarna var på plats lät jag dem torka ordentligt...
 
... och trädde sedan på nycklarna på en rem. Klart! Ett tips är att måla sin nyckel i en färg som påminner om dit den passar, t.ex. färgen på husets brevlåda, dörr eller fasad. Då blir det lättare att komma ihåg vilken färg som leder till vilket lås. Skulle dina nycklar mot förmodan hamna i fel händer får tjuven åtminstone inte facit direkt, som om det exempelvis stod "stugan" på.
 
 
Jag har även gjort en nyckelknippa till bilnyckeln. Vill du se mer av den kan du kika HÄR!
 
08:31 | | ⇣
DIY, dotting tool, keychain, måla nycklar med nagellack, nagellack, nyckelring
Maria Ekblad - bröllops & nyföddfotograf //

Men åh så fint och finurligt! Hur kommer du ens på allt fint pyssel?!

Svar: Haha åh, tack :) :) glad jag blir!
SOFIAMILK

Louise - vitmossa //

Åh vad fint det blev :) Första gången jag ser någon göra det på annat vis än att doppa halva nyckeln i en färg, det här var klart mer stilrent. :)

Svar: Tusen tack! Har också sett den varianten men tänkte att det kunde vara kul att prova något annat!
SOFIAMILK

Aina Strand //

Snyggt! :)

Svar: Tack snälla!
SOFIAMILK

emma //

så fint! kul idé :)

Svar: Tusen tack!
SOFIAMILK

Johanna //

Åh, vad smart! Det blev ju skitsnyggt! :D

Svar: Jättekul att höra, tack!!
SOFIAMILK

ISA //

oj vad fiffigt! trodde inte det skulle fästa på det materialet :) Kul!

Svar: Tack! Gjorde likadant på mammas nyckel för flera månader sedan, och det har hållt jättebra hittills!
SOFIAMILK

Emma Friberg //

Åh fint! Detta vill jag göra :D Vart kan man hitta en sån där dotting-tool?

Svar: Tack Emma! Vad kul! Denna kommer från Depend har jag för mig, kika på KICKS :)
SOFIAMILK

JUNITJEJ //

Så fina nycklarna blev!

Svar: Tack tack!
SOFIAMILK

Liza //

Åh, vad fina nycklarna blev! :)
Själv hade jag tänkt och lämna in dem på en sån där "butik" som gör mönster på dem. Men detta blev ju mycket sötare, och det är ju gratis att göra själv! :)

Svar: Tack!! Precis, det kostar inte många kronor, och skulle det skavas bort tillslut är det ju bara att måla igen. Lycka till!
SOFIAMILK

Upp ⇡