SOFIAMILK - DIY // förvaringslåda av skokartong

DIY // förvaringslåda av skokartong


DIY, Interior //
I den mån det går försöker jag alltid återanvända material när jag pysslar. Ett superlätt sätt att ta tillvara på saker som annars slängs är att skapa egna förvaringlådor av gamla skokartonger, som ju ofta har riktigt bra mått för förvaring av vardagsprylar. Att måtten skiljer sig från kartong till kartong tycker jag inte gör något, tvärt om! Använder man dessutom samma papper bildar mönstret en fin helhet. Mitt papper är ett grövre inslagspapper med palmmönster från Lagerhaus, men jag har även klätt kartonger av överblivna tapetbitar och tidningspapper. Klädda lådor tycker jag även är jättefina att lägga presenter i. Dels känns det lite mer arbetat än vanligt presentpapper (som ju ändå bara slängs) och dessutom kan ju mottagaren använda boxen till annat efteråt. 
 
Den här boxen hade en öppning i sidan, vilket gör det extra lätt att se vad man har i boxen. Istället för att bara skära ett hål för öppningen, och därmed riskera att man skär sig varje gång man lyfter lådan, vek jag in flikar som avslut på insidan.
 
Om du är nyfiken på hur man gör diamanten på hyllan har jag gjort en videotutorial på det här:
 
 
 
19:14 | | ⇣
DIY, Origami, förvaringslåda av skokartong, presentpapper, storage
ISA //

ahah, vad roligt! detta "pyssel" har till och med JAG försökt mig på en gång.. blev dock inte lika fint som din! haha kram

Svar: Haha, tack! Är övertygad om att din box blev fin den också :)
SOFIAMILK

Klara //

Vad fint! Jättebra idé på vad man kan använda över blivna tapetbitar till ju. :)

Svar: Tack snälla! Ja, eller hur, trist att slänga!
SOFIAMILK

Malin //

Underbar instruktionsvideo! Den ska jag använda mig av snarast! Tack.

Svar: Tack själv! Lova att visa mig resultatet! :)
SOFIAMILK

Upp ⇡