SOFIAMILK - Matta negative space-naglar

Matta negative space-naglar


DIY, Nails //
Jag har helt snöat in mig på negative space-manikyrer. Det är relativt enkelt att få till, kan varieras i oändlighet och gör det möjligt att kombinera flera nyanser i samma lackning, utan att färgerna för den delen smälter ihop. Idag körde jag på en bredare omålad linje, och använde vanlig tejp (till skillnad från denna och denna lackning där jag använde nageltejp), som jag klippte till den bredd jag önskade.
 
Den mörka, blågrågröna färgen är Essies the perfect cover up, som tyvärr kommer från en äldre kollektion. Som vanligt är den vita färgen blanc, även den från Essie.
För att få ytan matt avslutade jag med matte top coat från H&M. Ett fint topplack som gör nagelytan helmatt, men som tyvärr inte behåller den matta ytan mer än ett par dagar. För 29:- tycker jag ändå att det gör jobbet över förväntan. Om du är sugen på att testa matta naglar, men är osäker på om du kommer gilla det och därför inte vill lägga pengar på ett dyrare lack, är detta ett kanonbra budgelalternativ.
 
 
14:37 | | ⇣
DIY, Essie, essie nail polish, nail art, nails, negative space nails, the perfect cover up
JUNITJEJ //

Så snygga naglar!

Johanna //

Jätte fina ❤

Emelie //

Så snyggt!

Escaping Reality-ett nytt liv //

Snyggt och kul idé. Var köper man nageltejp?

Svar: Tack! Jag köpte min nageltejp på Ebay för några kronor. Här har jag dock använt vanlig tejp för att få linjen bredare.
SOFIAMILK

Upp ⇡