SOFIAMILK - Skapa omålade linjer med nageltejp

Skapa omålade linjer med nageltejp


DIY, Nails //
Jag har fått några frågor kring den nageltejp jag använder till mina manikyrer, så jag tänkte att vi skulle kika närmare på det! Den senaste tiden har jag gjort några lackningar med tomma mellanrum, och till dessa brukar jag använda jag en tunn, tunn nageltejp, som likt en maskering kan placeras där man vill få omålade linjer. Självklart kan man använda tejpen som en del av designen, men mitt huvudsyfte är helt enkelt att få fram skarpa, omålade streck.
 
Min tejp kommer från Ebay och kostade ca en tjugolapp inkl. frakt för trettio rullar (!) i olika färger. Tyvärr hittar jag inte länken till just de jag köpte, men om du söker på "nail tape" kommer det upp massor med likvärdiga sökträffar. Nackdelen med att handla på Ebay är att leveransen kan ta väldigt lång tid, dessutom känns det lite onödigt rent miljömässigt att frakta en så liten pryl över halva jordklotet. Jag vet att H&M sålde nageltejp för något år sedan, men är osäker på om de fortfarande har kvar det i sitt sortiment. Kika!
 
Här och här är två manikyrer där jag har använt nageltejp som maskering. I inlägget under detta (och bilden högst upp) har jag använt vanlig plasttejp för att skapa en bredare linje. Vill man inte köpa nageltejp, men ändå få till tomma linjer, funkar det alltså nästan lika bra att klippa till vanlig tejp till tunna bitar. Däremot är det pilligare och kan vara svårt att få rakt, och ha också i åtanke att vanlig tejp fäster hårdare än nageltejp och därmed kan dra med sig baslacket när du pillar bort tejpen. Var försiktig!
 
 
17:32 | | ⇣
DIY, nail art, nail tape, nails, negative space nails
Maria Ekblad //

Så himla fint!

Svar: Tack snälla du!
SOFIAMILK

Johanna //

Hej! Är kalender något du håller på med? Har nyligen börjat att använda kalender och det är så roligt. Men har svårt att göra den personlig och hitta små klistermärken osv. Har du några tips om hur man gör en kalender roligare?
Och var köper man gel pennor?
Superbra blogg blir väldigt inspirerad!

Svar: Hej Johanna!
Jag vet inte om jag tolkar dig rätt om du menar typ en loggbok/filofax? Klistermärken och gelpennor finns t.ex. på Panduro och olika bokhandlar. Kika i mataffärer också, ibland är sånt pyssel billigare där. Vad gäller att göra ett block personligt har jag skrivit ett inlägg om det här (http://sofiamilk.se/2015/june/diy-personligt-anteckningsblock-2.html). När jag gick i skolan gjorde jag alltid egna framsidor till mina loggböcker för att göra dem mer personliga, genom att t.ex. klä dem med inslagspapper eller liknande. Prova dig fram!
SOFIAMILK

Lina //

Alltså! Det har helt undgått mig att det ens finns nageltejp (nyligen hittat till din blogg). Gud vad smart!!

Svar: Haha, nageltejp är en riktigt fiffig pryl! Kul att du har hittat hit, varmt välkommen!
SOFIAMILK

Matilda - Skönhetsblogg //

Har också sån här tejp, dock använder jag dom inte så ofta.. :/

Johanna //

Ja du förstår mig rätt! Sen undrar jag om du har något roligt DIY för tråkiga trä-Ikea galgar??

Svar: Vad bra!
Galgar kan man alltid måla om! Testa någon fin pastellfärg, eller kanske spraya dem i kopparfärg? Låt dem bara torka riktigt ordentligt innan du hänger tillbaka kläderna så det inte fläckar eller att det blir märken i färgen.
SOFIAMILK

Upp ⇡