SOFIAMILK - IsaDora - Brow Shaping Gel

IsaDora - Brow Shaping Gel


Makeup, Products, Reviews //
IsaDora Brow Shaping Gel är en bryngelé som med hjälp av små korta fibrer ska ge intrycket av fylligare bryn och hålla stråna på plats. Den finns i genomskinliga 60 Transparent och tre färgade nyanser: 61 Light Brown, 62 Dark Brown och 64 Cashmere. Den sistnämnda är lite rödare i tonen än de andra. Varför man har hoppat över nr 63 har jag ingen aning om. 
 
Jag som tidigare bara använt genomskinliga bryngeléer blev nyfiken på den ljusaste 61 Light Brown, som såg ut att kunna matcha mitt mörkblonda. Lite, lite för mörk är den, men fungerar om jag kammar ut den ordentligt. Framförallt gillar jag att den är lagom kall i tonen, för jag tycker ofta att brynprodukter drar åt det varmtonade hållet men denna funkar. Generellt sett är jag nöjd med produkten och jag gillar konceptet. Ursprungsanken är väl att den ska fungera som en all-i-ett-produkt, med både utfyllnadsfärg och gel i samma, men om man som jag har några små glipor i brynen kan det ändå behövas någon form av produkt för att fylla i med innan. Är jag lat eller har bråttom funkar den ensam också. Den ger ett naturligt intryck och tar bort den ditmålade känslan som lätt kan bli av brynskugga eller penna (med Dipbrow Pomade känns denna överflödig). Stråna känns flexibla och inte sådär obekvämt stela som de kan göra av andra produkter.
 
Hur bra formulan än är finns det några irritationsmoment. Ett är att borsten drar med sig alldeles för mycket produkt upp. Jag får dra av borsten mot hylsans öppning varje gång innan applicering, annars blir det lätt klumpar i brynet vilket ju inte är så kul. Dessutom flagnar trycket på förpackningen så hylsan (och allt i närheten) blir vitprickigt. Inget som inte försvinner, men värt att nämnas.
 
Totalt sett är det en trevlig produkt med fin konsistens som gör jobbet, om än lite kladdigare än nödvändigt. För den med redan jämna bryn som vill bygga upp tätheten och lägga stråna på plats, är detta en grym tidssparare. Absolut köpvärd!
 
Finns t.ex. här för 109:-
3.5/5
 
 
18:52 | | ⇣
IsaDora Brow Shaping Gel, Isadora
Upp ⇡