SOFIAMILK - Origins - GinZing Eye Cream

Origins - GinZing Eye Cream


Products, Reviews, Skincare //
 
Under några månader har jag använt Origins GinZing Eye Cream. Detta är en svagt persikofärgad ögonkräm med trevlig konsistens som innehåller små, små ljusreflekterande partiklar som ska ljusa upp ögonområdet. Krämen ska även minska svullnad och trötthetstecken. Dessa egnskaper gör tillsammans att krämen lämpar sig bäst för morgonen.
 
Jag är lite kluven när det kommer till den här rackaren. Det positiva är att det är en lätt och skön kräm som känns riktigt snäll mot den tunna huden runt ögonen, som gärna blir torr och stram annars. Den har ingen speciell doft (stort plus) och utmärker sig inte mycket mer än att den funkar som den ska. Eller jo! Den räcker i en evighet.
 
Till minusen. De små ljusreflekterande partiklarna kan synas i vissa ljus, vilket kanske inte är så roligt. Jag har inga direkta problem med puffiga ögon, men ett svagt skimmer känns inte riktigt som rätt sätt att dämpa det för dem som har det. Dessutom förstår jag inte varför hudvårdsföretag envisas med att använda burkar, speciellt till den här typen av produkt. Tuber känns mycket mer hygieniskt!
 
Skulle jag köpa den igen? Nej, antagligen inte. Inte alls för att krämen är kass på något sätt, utan helt och hållet p.g.a. priset. Den är helt enkelt inte så magisk att den är värd så mycket pengar. Jag är mån om vilka produkter jag använder, speciellt när det gäller området kring ögonen, men jag lägger helt enkelt inte såpass mycket pengar igen när jag inte mer imponerad än såhär. Framförallt när det finns andra likvärdiga, billigare alternativ. Hade jag inte haft en rabattkupong vid köptillfället hade den fått stå kvar på hyllan, vilket den också kommer få göra i framtiden.
 
Finns bl.a. på KICKS och Åhlens för ca 320:-
3/5
 
 
 
15:02 | | ⇣
Eye Cream, GinZing, Origins
Upp ⇡