SOFIAMILK - Midsummer Hair Guide #3

Midsummer Hair Guide #3


Hair //
Dags för del tre! Dagens frisyr består, likt gårdagens inlägg, av en fyllig krans med enfärgade blommor. Den här gången i gult och matchat med fiskbensflätor...
 
... vilket är en så himla fin typ av fläta, enligt mig. Jag brukar faktiskt sällan ha dubbla flätor eftersom jag inte rikrigt trivs i det, men eftersom jag lät fiskbensflätorna vara lite ruffsiga känns det som en fin kombo. Fiskbensflätor är en sådan grej som ser tio gånger svårare ut än vad det faktiskt är: dela upp håret i två delar, plocka en tunn slinga från ena sidan och lägg över till andra. Gör likadant från andra sidan, och fortsätt så hela vägen ner. Enkelt! Krävs något försök för att få till, men jag lovar att det är enkelt när du väl kommit igång.
 
 
Detta inlägg är i samarbete med MadLady.
 
 
22:09 | | ⇣
blomkrans, blommor, collaboration, frisyr, hair, hair guide, hairstyle, hårguide, hårkrans, krans, madlady, midsommar, midsommarkrans, midsummer hair guide, samarbete
Linda //

Åh, så himla fint! :) Synd att man inte har så långt hår!

Svar: Tack snälla! Det går nog på lite kortare hår också :)
SOFIAMILK

Upp ⇡