SOFIAMILK - Depend The Great Desert

Depend The Great Desert


Nails, Press releases, Products //
Att våren är här märks inte bara på vädret, utan även bland alla produktnyheter som letar sig in i butik. Häromdagen fick jag hem Depends nya semimatta O2-kollektion The Great Desert, som jag tänkte att vi skulle kila lite närmre på.
 
 
Fr. vänster: 4088 Lovely Mirage, 4090 Sandy Dunes, 4091 Camel Caravan, 4092 Hot Desert, 4093 Sahara Queen, 4089 Cool Oasis, 4095 Dust Storm och 4094 Shade Seeker.
 
Rent färgmässigt tycker jag att kollektionen är klockren, med en fin mix av pasteller och mer jordnära toner. Lacken är semimatta och enfärgade, med undantag för 4093, 4094 och 4095 som innehåller skimmer. Enligt mig hade de varit finare utan då nyanserna är såpass fina i sig själva, skimmret känns därför både felplacerat och överflödigt. I övrigt tycker jag att kollektionen är fin i sin helhet, och av de lack jag har hunnit testa hittills är antagligen 4090 det lack jag gillar bäst. Ett ljust lack med neutral underton som jag tror gör sig fint mot många olika hudtoner.
 
Lacken kostar 29:-/st och ska finnas i butik redan nu!
 
 
Detta är ett pressutskick.
 
12:39 | | ⇣
Depend, Depend O2, depend minilack, depend nagellack, depend o2, matt nagellack, matta naglar, matte nail polish, matte nails, nail polish, nail polishes, sofiamilk, the great desert
JUNITJEJ //

Vilka härliga färger!

Svar: Visst är de fina!
SOFIAMILK

Upp ⇡