SOFIAMILK - IsaDora Ultra Matt Liquid Lipstick

IsaDora Ultra Matt Liquid Lipstick


Press releases, Products, Reviews //
Först och främst: HEJ på er! Så himla roligt att ni fortsätter kika in här trots att jag har varit lite frånvarande det senaste. Det blev ett oplanerat uppehåll, men nu hoppas jag kunna uppdatera lite mer frekvent. Nog om det! Under tiden har det hunnit trilla in en hel del fina pressutskick (som du kanske har sett om du följer mina stories på INSTAGRAM), som jag gärna vill dela med mig av här också. Först ut har vi ett gäng toppenfina liquid lipsticks från IsaDora:
ISADORA ULTRA MATT liquid lipstick (129:-/st)
ultra MATT beskrivs som ett flytande läppstift som ska ge matt effekt, vara rikt pigmenterat, ha en lätt, fluffig konsistens och på så sätt kännas lätt på läpparna. Totalt innefattar serien tio nyanser, jag har åtta av dem:
 
Visst är det en fin färgskala? IsaDora brukar förvisso vara duktiga på färgval, vilket verkligen speglas i denna serie som även levererar ganska bra rent kvalitétsmässigt. Applikatorn är HUR fin som helst: fast men inte stenhård, har en bra böj och plockar inte upp för mycket produkt ur hylsan.
 
Men, utifrån några snabba swatches upplevde jag att kvalitén var lite, lite ojämn mellan de olika nyanserna. Vissa applicerade väldigt jämnt medan andra hade mindre pigmentering. Ingen extrem skillnad, men om du är nyfiken på serien tycker jag absolut att det kan vara värt att kika på dem i butik innan du slår till. En annan grej jag ogillar är doften. Alla stift är parfymfria, men har den där klassiska läppstiftdoften som åtminstone jag har svårt för. Även när läpsptiftet har torkat upplever jag att doften sitter kvar en aning, men då är jag också väldigt petig när det kommer till dofter. 
KORTFATTAT BETYG:
+ fin variation av färger 
+ GRYM applikator
+ lagom matta
+ bra hållbarhet
 
- aningen ojämn pigmentering mellan nyanserna
- luktar lite tant, hehe
3.5/5
 
 
 
Detta är ett pressutskick.
 
 
 
17:53 | | ⇣
Isadora, Pressutskick, flytande läppstift, isadora ultra matt, liquid lipstick, matta läppar, matte lips, matte lipstick, nude lips, press release, recension, review, ultra matt
Karolina Nilsson Grenabo //

Tack för välgjord och intressant recension! Har inte testat de här från Isadora och inte sett något direkt om dem så det var extra kul att läsa :)

Svar: Vad roligt att höra, tack!
SOFIAMILK

Upp ⇡