SOFIAMILK - The Body Shop - Blue Corn 3-in-1 Deep Cleansing Mask

The Body Shop - Blue Corn 3-in-1 Deep Cleansing Mask


Products, Reviews, Skincare //
 
Det är faktiskt sällan jag märkt någon större skillnad på huden direkt efter en ansiktsmask, men The Body Shops Blue Corn 3-in-1 Deep Cleansing Mask har motbevisat mig. Detta är en lerbaserad mask med partiklar av blå majs som utöver att rengöra och ta bort överflödigt fett, även ska exfoliera. Masken är anpassad för normal/fet hy men jag skulle snarare säga att den lämpar sig bäst för det sistnämnda, och är du väldigt känslig bör du prova något annat för den här är det lite fart i.
 
Jag använder den såhär: först applicerar jag den på rengjord hy som en vanlig mask (tänk på att inte använda fingrarna i burken!) och låter den torka i ca en kvart. Istället för att tvätta av den blöter jag händerna och liksom "masserar" ansiktet med partiklarna för att skrubba samtidigt som masken löses upp. Efteråt torkar jag av masken med en blöt microfiberpad, sköljer av och torkar ansiktet. Jag avslutar alltid med en fuktkräm.
 
Efteråt känns huden nästan som ny, och jag överdriver inte när jag säger att huden faktiskt ser märkbart bättre ut. Döda hudceller försvinner, huden känns riktigt ren och hudytan blir jämnare än innan. Framförallt upplever jag att den drar samman porer. Min hud är långtifrån perfekt och kommer heller inte bli det av en mask, men den nytta den gör är jag tacksam för. Tyvärr är jag inte helt frälst i doften, men det är inget som stör såpass mycket att jag inte kan använda den.
 
Finns här för 169:-
4/5 
 
 
 
 
21:50 | | ⇣
Blue Corn, Blue corn 3in1 deep cleansing mask, The Body Shop
Upp ⇡