SOFIAMILK - DIY // IKEA - Stepping Stool "BEKVÄM"

DIY // IKEA - Stepping Stool "BEKVÄM"


DIY, Interior //
Att sätta egen prägel på sin inredning är ofta både roligt och billigt. IKEAs pall BEKVÄM är ett perfekt exempel på när funktion och kreativitet kan mötas för att skapa något unikt som samtidigt är praktiskt. Hos mig används den som stege eller för att t.ex. ställa växter på, men den har även fått rycka in som extra sittplats, och till det funkar den utmärkt. Jag gillar den så mycket att jag skaffade en till! Den senaste fick sig ett rutmönster och ska antagligen få agera sängbord längre fram.
 
Här har jag målat vita rutor på trappstegen med hjälp av maskeringstejp och lite överbliven möbelfärg, men möjligheterna är ju oändliga! Varför inte klä in trappstegen i något fint tyg, skriva en text på eller måla hela pallen i någon härlig pastell? Tänk bara på att viss färg kan göra trappstegen hala, om den nu ska användas som stege. Detta tycker jag även är en rolig nyinflyttad-present om man vill ge något personligt, utan att det kostar skjortan. Skulle mottagaren mot förmodan inte gilla den har man inte slösat mer än 79:-, om man bortser från eventuell färg då. Glöm inte möbeltassar under!
 
Här med färgdoppade ben i ljusgrått. Och världens finaste kisse, förstås.
 
 
21:32 | | ⇣
Bekväm Stool, DIY, IKEA, IKEA Hack
biggeros //

Jag har en svart stege i sovrummet men den används bara för att nå diverse kläder högst upp på hyllan. Snyggt=)

Svar: Låter praktiskt! Jag har också en stege i sovrummet, men den har en förmåga att bli klädhängare istället, haha. Tack!
SOFIAMILK

Upp ⇡