SOFIAMILK - Micellärt vatten: Garnier vs L'Oréal

Micellärt vatten: Garnier vs L'Oréal


Products, Reviews, Skincare //
Ett micellärt vatten är en typ av rengöringsprodukt som gör det superenkelt att tvätta bort smink. Fukta bara en bomullspad, svep över ansiktet och de micellära partiklarna absorberar smuts och makeup likt en magnet. Vad som gör det extra fiffigt är att vattnet inte behöver tvättas bort, även om jag alltid följer upp med en vanlig rengöring eller scrub efteråt. Eftersom micellära vatten är milda, och ofta fria från alkohol och parfymer, funkar de till de flesta hudtyper.
 
Nyligen släppte Garnier sitt Micellar Cleansing Water i Sverige, och eftersom jag bara har hört bra saker om det tidigare bestämde jag mig för att jämföra det med vad jag använt innan, vilket är L'Oréals Sublime Soft Pure Micellar Cleansing Water.
 
Garnier ägs av L'Oréal, vilket märks av ganska tydligt här. Det komiska i detta är att innehållsförteckningen nästintill är identisk hos de båda produkterna. Den enda skillnaden är att en ingrediens har bytt plats i ordningen, annars är innehållet exakt samma.
 
Jämför man storlek och pris innehåller Garnier 400ml och kostar 69:- jämfört med L'Oreals halverade innehåll för 75:-. Därför blir det ganska självklart vilken jag kommer fortsätta köpa i framtiden, speciellt med tanke på att det går åt ganska mycket produkt vid varje rengöring. Utöver storleks- och prisskillnaden skiljer sig förpackningen något. Korken på L'Oréals flaska gör innehållet svårdoserat, för öppningen är för stor och vätskan hamnar överallt. Dessutom läcker korken efter ett tag. Garniers kork sitter bättre på och doseringen är lättare att styra.
 
Sammanfattningsvis vinner Garnier den här omgången!
 
 
 
20:27 | | ⇣
garnier micellar cleansing water, loreal sublime soft pure micellar cleansing water, micellar water, micellärt vatten
Ronja //

nice :)

hoppas du kan hjälpa mig vinna en väska från by malene birger genom att skicka en liten kommentar på mitt bidrag i tävlingen, den avslutas ikväll så hoppas ha mest kommentarer så jag får vinna! http://www.autre.fi/bloggar/streetstyle/ronja-flygare

Sofi //

Har inte sett denna någonstans (har iofs inte aktivt letat...), men har du tips på i vilka affärer man kan hitta? :)

Svar: L'Oréals finns på KICKS vet jag, den från Garnier köpte jag på Gekås men gissar att affärer som H&M och kanske vissa matbutiker säljer dem.
SOFIAMILK

Natalie //

Vet inte alls hur noga du är med just detta, du kanske redan är medveten om det men L'oreal (då även Garnier) testar på djur. Tyvärr är ju majoriteten av alla märken på marknaden djurtestade men man gör ju aktiva val och jag tycker att det är någonting som bör uppmärksammas, som sagt är det ju helt från person till person. Tyckte bara du skulle veta (om du inte redan visste)!

Svar: Hallå, och tack för din kommentar! Åh, jag tycker det här med regler kring djurtestat är så himla invecklat. SJÄLVKLART vill jag inte stödja företag som testar på djur, t.ex. äger jag inte en enda MAC-produkt och jag köper heller inte sminkborstar av djurhår. Precis som du säger är många produkter på marknaden djurtestade trots att svensk lag faktiskt förbjuder det (det finns kryphål i lagen som gör det okej för företag att djurtesta utomlands, men sälja här). Detta gör det så himla svårt att veta vilka märken som verkligen menar vad de säger. Majoriteten av alla mina skönhetsprodukter kommer från märken som, enligt dem själva, inte testar på djur så det är absolut något jag försöker tänka på, även om jag inte alltid har full koll på vilka som står med på PETA. Garnier ägs ju som sagt av L'Oréal, vilket även andra stora märken gör som påstår sig vara djurvänliga. Därför är det så himla svårt att veta tycker jag, och jag borde bli bättre på att kolla upp. Tack för att du informerar :) Jag håller med dig, det borde uppmärksammas mer och framförallt bli tydligare.
SOFIAMILK

Upp ⇡