SOFIAMILK - The Body Shop Almond Milk & Honey

The Body Shop Almond Milk & Honey


Press releases, Products, Skincare //
Jag blir alltid lite extra nyfiken när The Body Shop släpper nya kroppsvårdsserier. Årets nyhet heter Almond Milk & Honey och har en varm, ren doft med tydliga inslag av både mandel och honung. Väldigt trevlig! Serien är anpassad för känslig hy, är helt fri från färgämnen och innehåller bl.a. ekologisk mandelmjölk.
 
Hittills består serien av sju produkter: body butter, shower cream, bath milk, body lotion, body scrub, hand cream och cleansing bar. Jag fick hem ett pressutskick innehållande tre av dem, nämligen body butter, body cream och bath milk:
SOOTHING & RESTORING BODY BUTTER, 185:-
Ett body butter med fin konsistens. Berikad med naturliga oljor som ska skydda huden från stramhet och irritation, vårda torr och känslig hud samt verka intensivt fuktighetsbevarande i upp till 48 timmar.
 
SOOTHING & RESTORING BODY CREAM, 155:-
Beskrivs precis som body buttret som en mild, fuktighetsbevarande produkt som ska skydda huden från stramhet och irritation. Kort sagt en aningen lättare, mer snabbabsorberande version av body buttret (och är dessutom är lite smidigare förpackat).
SOOTHING & CARING BATH MILK, 195:-
En av de mer spännande produkterna i serien. Badmjölk! Jag har faktiskt aldrig testat någon liknande produkt förut, men är väldigt nyfiken på hur den påverkar badvattnet. Extra kul att den är förpackad i en klassisk mjölkflaskedesign.
 
 
 
 
20:03 | | ⇣
The Body Shop, almond milk, almond milk & honey, almond milk and honey, bath milk, body butter, body cream, body scrub, cleansing soap, flatlay, hand cream, honey, honung, mandel, shower cream, the body shop skincare
Louise //

Åh vad roligt att vara bland de första med att testa :) Jag behöver köpa nya hudvårdsprodukter, får ta och kika in produkterna härifrån :)

Svar: De är verkligen JÄTTEfina. Speciellt lotionen, använder den ofta!
SOFIAMILK

Emelie //

Älskar bodyshop!! och badmjölken såg ju superspännande ut!! Om jag ändå hade badkar...

Svar: Åh, jag också! Har turen att kunna låna mina föräldrars bubbelbad när jag är där, nästa gång får badmjölken med haha.
SOFIAMILK

Ebba //

När kommer uppföljningen på lägenheten? Det var längesen du skrev de första inlägget om er renovering som du skulle följa upp med mindre inlägg. Jag väntar fortfarande med spänning! :)

Svar: Åh, vad kul att kommer ihåg och är nyfiken <3 Har inte haft möjlighet att sammanfatta det så som jag tänkte från början, men det kommer!
SOFIAMILK

Upp ⇡