SOFIAMILK - Isadora - All Day Long Lash Mascara

Isadora - All Day Long Lash Mascara


Makeup, Products, Reviews //
 
När man köper om en mascara måste det väl tyda på att något kändes rätt? Så var fallet med IsaDoras All Day Long Lash mascara som nu är inne på sin andra runda hos mig. Trots sin halvtrista förpackning och några små minus är detta en mascara som jag verkligen tycker är värd att kika extra på.
 
IsaDora själva beskriver mascaran som "Enkel att applicera, sitter hela dagen, lätt att tvätta bort. Mascara för extra längd och definierade fransar", vilket stämmer till stor del. Vad som fick mig att köpa den från början var att jag var riktigt less på att min dåvarande mascara, MaxFactor Clump Defy, var så jäkla svår att tvätta bort. Jag vet inte om det kan ha berott på min remover men jag fick pandaögon efter varje tvätt. I övrigt var mascaran kanon vill tilläggas.
 
Nog om det. All Day Long Lash blev snabbt en favorit just eftersom den faktiskt höll vad den lovade gällande borttagningen. Lite ljummet vatten, försiktiga rörelser och mascaran liksom "glider" av fransarna. Man behöver inte gnugga alls och allt försvinner. Denna typ av formula gör även mascaran vattenresistent (läs: INTE vattenfast, utan tål endast fukt. Tänk dig duggregn, men inte ett dopp i poolen). Dessutom är den oparfymerad och producerad i Sverige vilket såklart är uppskattat!
 
IsaDora's All Day Long Lash Mascara framifrån och från sidan.
 
I övrigt preseterar den mer än okej. Jag brukar generellt sett gilla denna typ av borste och detta är inget undantag. Täta gummipiggar, korta varvade med långa, som gör det lätt att nå även de kortaste fransarna. Dock är piggarna stenhårda och ganska vassa, vilket såklart underlättar med att separera fransarna, men som gör superont om de kommer för nära ögat. 
 
Ett annat minus är att den torkar lite för snabbt på fransarna. Tillhör du de som endast lägger ett lager mascara och föredrar en naturligare look lär du älska denna mascara. Jag lägger alltid två lager, och när det är dags för andra lagret kan det bli svårt att kamma igenom fransarna för att få det helt jämt, men med lite övning och snabba händer får man snart in tekniken och resultatet blir riktigt trevligt och klumpfritt. 
 
Summan av kardemumman så är All Day Long Lash en kanonmascara, med utrymme för några små förbättringar.
 
4/5
 
 
14:13 | | ⇣
Isadora, Isadora All Day Long Lash, mascara, recension, review
Upp ⇡