SOFIAMILK - KICKS - Mattifying Primer

KICKS - Mattifying Primer


Makeup, Products, Reviews, Skincare //
En relativt ny produkt hos mig är KICKS Mattifying Primer, som lätt skulle kunna misstas för Smashbox Photo Finish, om man bortser från priset då. Förpackningen och konceptet är nästan löjligt lika, dock har jag inte provat Smashbox's variant så den kan jag tyvärr inte uttala mig om. Primern ska matta ner, jämna ut hudtonen, minska fina linjer och porer samt förlänga hållbarheten på din makeup. 
 
Helt ärligt är jag inte såld på den här primern. Konsistensen är geléaktig samtigt som den känns pudrig, och glider mest runt mellan fingrarna när jag applicerar den. Som silke, men på ett knepigt sätt. Visst, väl på huden känns hudytan slät och jämn men jag kan inte hjälpa att få känslan av att det ligger en film över ansiktet. Den vill inte riktigt samarbeta med huden - lite som att blanda olja med vatten. Detta lär dock vara väldigt individuellt. Jag märker heller inte någon större skillnad på min foundations hållbarhet annat än att det känns som att den inte riktigt "biter tag" vid appliceringen. Jag ska ge den några fler försök innan jag ger ett slutgiltigt utlåtande, men hittills är jag tyvärr inte imponerad. Dock vill jag inte alls dömma ut KICKS egna serie utifrån denna, för serien bär på några riktigt fina och prisvärda produkter som jag verkligen, verkligen gillar. Dem tar vi en annan gång!
 
Finns här för 149:- (28ml)
 
 
00:15 | | ⇣
Kicks, Kicks Mattifying Primer
Upp ⇡