SOFIAMILK - DIY // snöflingor av rörpärlor

DIY // snöflingor av rörpärlor


DIY, Green //
Jag älskar att slå in paket. När jag var liten bad jag till och med om att få slå in mina egna julklappar när jag var klar med släktens presenter, haha. Däremot känns det både trist och slösaktigt rent miljömässigt att allt material bara slängs när paketen öppnats. Därför tänkte jag, fram till jul, visa några olika förslag på inslagningar inför julens klappar - alla med någon form av återbrukstänk. Vad sägs om det?
 
Först ut är denna inslagning med rörpärlor i form av snöflingor. Plast är väl långtifrån det mest miljövänliga materialet, utan återbrukstänket här ligger snarare i att snöflingorna kan sparas och återanvändas. Kanske som dekoration till ett nytt paket nästa år, som glasunderlägg eller varför inte för att hänga i granen? Utöver att själva snöflingan (eller det motiv du nu väljer) blir en fin detalj, är själva pärlandet faktiskt riktigt kul. Inte minst avkopplande. Duka fram lite glögg och slå på en julspellista, så lovar jag julkänslan kommer på köpet. Man måste verkligen inte vara liten för att pärla!
 
Eftersom alla naturliga snöflingor är unika, valde jag att arbeta fram ett nytt motiv för varje pärlplatta jag gjorde. Om du får idétorka (eller helt enkelt vill göra flera likadana) får du gärna kika på mina olika motivförslag ovan för inspiration ⇡. Mitt tips är att pärla snöflingor på hexagon- och stjärnplattor. Runda plattor funkar också till vissa av mönstren ovan, däremot blir det svårare på plattor där piggarna sitter linjärt både våg- och lodrätt. Att göra dessa går faktiskt oväntat snabbt, men kom ihåg: om du inte har tid/lust/ork att pärla egna dekorationer...
... är det få saker som slår naturen.
 
Rörpärlorna var Creativ Company snälla nog att skicka till mig. Tack för det!
 
 
18:46 | | ⇣
DIY, beaded snowflake, christmas card, christmas present, christmas wrapping, hama beads, inslagning, jul, julklapp, nabbi, omslagspapper, ornament, perler beads, presentpapper, pärlplatta, rörpärlor, slå in julklapp, snowflake, wrapping paper
MADDISENJ.SE //

Vilket bra tips, superfint ju!!

Svar: Kul att höra! Tack!
SOFIAMILK

Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma //

Gud vad fint!

Svar: Åh, tack snälla!
SOFIAMILK

Hanna Karlsson //

Vad fint det ser ut!

Svar: Vad snällt, tack :)
SOFIAMILK

Emm //

Åhh jag är kär!! Ska testa med mina minihamas. :)

Svar: Åh men gör det! Vill gärna se resultatet!
SOFIAMILK

Dixi Wonderland //

Vilket fantastiskt tips!
Jag blir så trött på att man hela tiden för köpa nya rullar med julpapper. Har du något tips för vad man kan använda där istället för de klassiska? Kanske svårt men ett önskeinlägg :)

Svar: Superkul med önskeinlägg ju, tack för det! Det dyker upp ett inlägg om ännu ett inslagningsalternativ någon gång innan jul som jag tror kan passa som ersättning för just papper, men innan det kanske detta kan vara ett alternativ?http://sofiamilk.se/2015/december/diy-sla-in-julklappar-i-tyg-2.html
SOFIAMILK

Mikaela //

Ritigt snyggt :D

Svar: Tack snälla!
SOFIAMILK

Erica //

Åh så fina! Hoppas att jag varit så snäll så att något av paketen är till mig hihi :)

Svar: Hihi, håll tummarna ;)
SOFIAMILK

Emma -Merakibeauty.se //

åh vad fint!

Svar: Åh tack!!
SOFIAMILK

Sandra //

Så enkelt och fint!

Svar: Tack snälla du!
SOFIAMILK

Linda Cathrine Liljemalm //

Supersnyggt och vilken bra idé!

Svar: Åh, tack Linda!
SOFIAMILK

Upp ⇡