SOFIAMILK - DIY // Minimalistic Wooden Hairpin

DIY // Minimalistic Wooden Hairpin


DIY, Hair //
Mitt hår är lila. LILA. Tillfälligt, men mer om det en annan gång. Istället tänkte jag att vi skulle kika på mitt bidrag till vårtemat hos Monthly Makers, som den här gången fick bli ett lite annorlunda DIY för att komma från mig. Jag har nämligen gjort vad som kan vara världens mest simpla hårspänne, helt och hållet av material jag redan hade hemma.
 
Eftersom våren bjuder på lite mer värme (nåja, åtminstone vissa dagar) tänkte jag att det kunde sitta fint med något hårrelaterat att ersätta vinterns alla mössor med. Jag försöker hålla mitt hår enkelt, och brukar sällan ha mer än någon enstaka hårnål eller tofs, därför fick även denna hårgrej bli så enkel som möjligt i sin utformning. Dessutom känns det som att mitt hår får tillräckligt med uppmärksamhet i sitt nuvarande tillstånd, haha.
 
DU BEHÖVER:
- hårspänne (större hårnålar kan nog också funka)
- tunna, formbara träbitar
- limpistol
- avbitartång 
 
GÖR SÅHÄR:
Börja med att mäta ut spännets bredd och knipsa av motsvarande mått på din träbit. Dessa små träbitar är spillbitar som blev över från visarna till den väggklocka jag gjorde för snart ett år sedan. Först hade jag tänkt runda av kanterna lite, men med risk för att få det att se ut som en glasspinne lät jag bli, hehe.
 
Fäst sedan träbiten med smältlim mot spännets ovansida. Tänk på att inte snåla med limmet här, det är bara bra om det pressar igenom lite mellan fästena och liksom omringar dem, för att på så sätt greppa tag bättre...
... ungefär såhär. Vill du kan du fästa andra saker på spännets framsida nu, träbiten är en perfekt grund för andra dekorationer. Jag valde att hålla det trärent i all sin enkelhet.
 
Klart!
 
 
20:02 | | ⇣
DIY, do it yourself, gör det själv, hair, hair pin, hairpin, hairstyle, hårspänne, minimalistic, minimalistic wooden hairpin, monthly makers, pink hair, purple hair, wooden, återbruk
Matilda Berlin //

Herre vilka fina bilder på dig! Fullkomligt älskar dom! Och fullkomligt älskar tipset, ska verkligen göra mitt eget =)

Svar: Åh, tack!! Vad glad jag blir!
SOFIAMILK

Ruth | HungryHeart.se //

Supersnygg, stilren och passar perfekt till din fina hårfärg!

Svar: Tack snälla Ruth!
SOFIAMILK

CAMILLAESI //

Så smart!!

Svar: Tack!
SOFIAMILK

Anna María //

Sofia! Två saker.
1. DIN HÅRFÄRG! Så fin :) Saknar nästan mitt lila nu.
2. Vilket fint och enkelt bidrag! Klart en ska ha trä i håret liksom.

Svar: Men TACK Anna María!! Lila rockar! Dock är min färg nästan helt borta och har istället övergått i en härlig blandning av alla möjliga toner, haha.
SOFIAMILK

Skogsraah ☾ //

Snyggt och smart!

Svar: Kul att du gillar det!
SOFIAMILK

Mary Sane //

Alltså, Ditt hår. <3 Gillar att du gjort hårprydnaden så stilren, och med tutorial och allt! Jättejättefint. Ps. Vackra foton!

Svar: Men tack snälla du! Vad glad jag blir!!
SOFIAMILK

lovisa //

åh men supersnyggt ju! både hårspännet men även det LILA håret. :D

Svar: Tack snälla!! Visst var det lila tjusigt, saknar det redan!
SOFIAMILK

Sandra //

Suuupersnyggt! Älskar att det är så enkelt att göra och får en sån stilren effekt. Plus håret, wow!

Svar: Tusen tack, bästa Sandra!
SOFIAMILK

Mikaela //

Jättesnyggt! Älskar trärena detaljer, och varför inte i håret? Fint!

Svar: Tack Mikaela! Visst är trä vackert i sin enkelhet!
SOFIAMILK

Wilda //

Åh jag älskar minimalistiska kreationer som detta. Du har verkligen känsla för den genren! Dessutom tar du ju så proffsiga fotografier att jag blir helt stum av beundran. PLUS att du är vacker som få och ger mig en känsla av ett skogsrå som flyttat in i en ljus drömstad. Att du kan skapa den känslan genom att presentera ett egentillverkat hårspänne säger ju hur bra du är. Tack för fint bidrag!

Svar: <3<3<3<3<3 Alltså vet inte vad jag ska säga, tack!!!
SOFIAMILK

Alicia //

Skitsnyggt! Älskar det trärena mot det lila. Så fin mix <3

Svar: Vad kul att du gillar det! Tack!!
SOFIAMILK

Upp ⇡