SOFIAMILK - Negative Space Nails w. White Lines

Negative Space Nails w. White Lines


Nails //
Dags för en detaljmanikyr. Tanken med detta mönster var egentligen att linjerna bara skulle föreställa små handmålade streck, men ju mer jag kollar på det desto mer tycker jag att det liknar små regndroppar. Eller riven kokos, haha. För att få linjerna mindre raka och mer "naturliga" valde jag att måla dem med ett dotting-tool istället för pensel+nageltejp som jag ju vanligtvis använder till linjer. Den rundade änden hos ett dotting-tool hjälper till att få bort skarpheten som gärna blir hos penslar.
 
 
18:34 | | ⇣
details, dotting tool, manicure, manikyr, nagellack, nail art, nail polish, nails, negative space, negative space nails, prickverktyg, sofiamilk, striped nails, white lines, white nails
Helene //

Så fint!

Svar: Tack snälla!
SOFIAMILK

Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom //

snyggt

Svar: Tack tack!
SOFIAMILK

Lili //

Coolt!

Svar: Kul att höra!
SOFIAMILK

Sarah //

De e kul o fixa naglarna :)

Svar: Visst är det. Förresten, som jag skrev i min kommentar på ditt inlägg är det inte okej att plocka bilder från min blogg utan att länka hit. Om du hittade bilden någon annan stans får du gärna vara mer specifik och berätta vart. Tack!
SOFIAMILK

Upp ⇡