SOFIAMILK - DIY // Aquarelle Print

DIY // Aquarelle Print


DIY, Interior //
När jag såg att månadens tema hos Monthly Makers var "färg" visste jag direkt att jag ville plocka fram ett material som jag använder alldeles, alldeles för sällan. Akvarell. Därför fick penslar, en burk vatten och färgpaletten åka fram, men trots att färg kanske inte i första hand symboliserar gråskala valde jag att köra på just det. Resutlatet blev ett egengjort print med utgångspunkt från ett handmålat mönster.
 
Jag gjorde helt enkelt så att jag målade mitt mönster med riktigt blöt färg på ett vanligt, vitt A4-papper. Detta var faktiskt tänkt att vara ett första test, och är därför gjort på kopieringspapper, men eftersom jag både gillade själva mönstret och de linjer som framträdde från kopieringspapprets struktur bestämde jag mig för att behålla mönstret som det var och använda det till mitt print. 
 
När det hade torkat ordentligt scannade jag min bild, förde över den till datorn och beskar, lade till text och anpassade mått och kontraster i PS. Efter det skrev jag ut printet i en större skrivare på min mammas jobb och beskar det sedan för hand till 50x70, som ju är standardmått för många ramar.
 
Just nu hänger den i en vit ram från IKEA, men för att inte smälta in i väggen lika mycket funderar jag på att byta till en ram som är snäppet mer markerad. Det får bli nästa steg!
 
LÄS ÄVEN:
 
 
 
14:32 | | ⇣
DIY, akvarell, akvarellprint, aquarelle, aquarelle print, b/w, betong, betongkruka, black and white, concrete, geometric concrete planter, gör ett eget print, ikea ribba, inredning, interior, kruka i betong, painting, print, svartvitt, svartvitt print, tavla
Elin //

Snyggt!

Svar: Tack snälla!
SOFIAMILK

Erica //

Åh såhär har jag velat göra länge men Leo har inte litat på att jag kan. Men nu vet jag att du kan så jag beställer hjärtligen en till oss :D

Svar: Haha, redan påväg!
SOFIAMILK

Alicia //

Tänk att färg i sig kan vara så vackert. Jag har verkligen börjat gilla abstrakt konst mer och mer på senare år. Detta är alldeles ljuvligt, och jag gillar särskilt att bilden fick ränder - superfint!

Svar: Men åh, tack!! Jättekul att höra! Och visst kan abstrakta mönster vara fina i all sin enkelhet.
SOFIAMILK

Lina //

Åh så snyggt!

Svar: Kul att du gillar det!
SOFIAMILK

Julia //

Men så fint! Älskar hur det kan bli så; att det första testet blev det färdiga proffsiga resultatet! Flera tummar upp!

Svar: Åh, tack! Vad glad jag blir!!
SOFIAMILK

Mikaela //

Så jäkla fint! Älskar att måla akvarell med mycket vatten, det är så fint när färgerna lever sitt liv i vattnet och flyter ihop med varandra! Skitsnyggt att bara använda en färg också som beroende på vatten/färgmängd flyter ut i olika nyanser!

Svar: Tack, Mikaela! Eller hur, tycker det är sjukt kul hur en enda färg kan ge så stor effekt!
SOFIAMILK

natalie //

Wow, så snyggt!

Svar: Tack snälla!
SOFIAMILK

Pia //

SÅ himla fint!! :D

Svar: Tack tack!
SOFIAMILK

Fanny //

Riktigt snyggt!

Svar: Tusen tack!
SOFIAMILK

Wilda //

Denna typ av minimalistisk konst är så jäkla effektfull. Tycker mycket om den. Tack för inspiration!

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack snälla Wilda!!
SOFIAMILK

Upp ⇡