SOFIAMILK - The Body Shop Down to Earth

The Body Shop Down to Earth


Makeup, Press releases, Products //
När jag jobbade en kortis på The Body Shop för några år sedan minns jag att jag var extra glad när de kom ut med nya paletter, vilket bevisligen sitter kvar än idag. Down To Earth är en serie veganska ögonskuggspaletter som ska ge jämn täckning, lång hållbarhet, passa känsliga ögon och kunna användas både torra och fuktade.
HUR cleana är inte förpackningarna? Högblanka med superenkel, tydlig formgivning. Dock är det lite trist med just högblanka förpackningar då de får fingeravtryck på en millisekund, vilket väl egentligen är oväsentligt i sammanhanget. Stort plus dock för den stora spegeln som fyller hela lockets insida, jag förstår verkligen inte varför inte fler paletter har det.
 
DOWN TO EARTH eye palette, 425:-
En riktigt mångsidig och höstig färgskala som dessutom innehåller en del bra basfärger. Skuggorna är åt det lite hårdare hållet men håller trots det hög pigmentering, jag har inte hunnit prova dem mer än genom några snabba swatches men jag ser verkligen fram emot att leka runt mer bland nyanserna.
DOWN TO EARTH eye palette, smoky grey, 275:-
Paletten kommer även i kvartetter, i flera olika färgkombinationer på temat "smokey". Bl.a. finns den i varianten smokey plum som jag är galet nyfiken på,
 
Vilken gillar du bäst?
 
 
Detta är ett pressutskick.
 
 
19:34 | | ⇣
The Body Shop, cruelty free, down to earth, eyeshadow, eyeshadow palette, flatlay, makeup flatlay, sofiamilk, sofiamilk.se, tbs, vegan makeup, veganskt smink, ögonskugga, ögonskuggspalett
Johanna //

fint!

Svar: Tack!!
SOFIAMILK

Upp ⇡