SOFIAMILK - IsaDora precision brow pen & sculpting brow pen

IsaDora precision brow pen & sculpting brow pen


För ett tag sedan släppte IsaDora två nya brynpennor i tre olika nyanser vardera. Jag fick hem två av varje i ett pressutskick och tänkte att vi kunde gå igenom dem lite kort här, för om det är något jag har kännt saknats på den svenska marknaden så är det bra, lättanvända och prisvärda brynprodukter som ger precision, har fin hållbarhet och kommer i kalla toner. Därför blev jag extra nyfiken när Precision brow pen och Sculpting brow pen trillade ner i min brevlåda.
 
Fr. vänster: Precision brow pen i 72 medium brown, 74 taupe // Sculpting brow pen i 84 light brown, 82 medium brown.
 
PRECISION BROW PEN, 89:-
En tunn, skruvbar penna som är megaenkel att arbeta med, ger ett naturligt resultat tack vare sin tunna spets och håller sig på plats från applicering tills jag tvättar av sminket. En kanonpenna för ett förhållandevis lågt pris som jag med stor sannolikhet kommer köpa igen. Dock ser jag tre minus:
 
1. Eftersom stiftet är såpass tunnt är det också ganska skört. Jag råkade bryta av en liten bit när jag applicerade med stiftet aaaningen för långt ut, så mitt tips är att inte skruva ut mer än ett par millimeter.
2. Själva stiftet är inte särskilt drygt. Borträknat den lilla biten som bröts av upplever jag ändå att stiftet krymper fortare än exempelvis Anastasia brow wiz som jag brukar få ut flera, flera månaders användning av.
3. Den största missen: den saknar brynborste. Visst, pennan är supersmal, lätt i handen och därför asgrym att arbeta med, men jag använder alltid en spoolie för att kamma igenom brynen efteråt för att jämna till, och det hade i min mening inte gjort något om pennan var lite bulkigare och istället rymde en brynborste.
 
Men! Trots minusen är det som sagt en penna jag med största sannolikhet kommer köpa igen. Nyanserna, priset och formen gör det till en brynpenna jag verkligen, verkligen gillar.
 
SCULPTING BROW PEN, 115:-
Egentligen kan jag bara lämna ett ordentlig utlåtande om Precision brow pen eftersom det är den jag har hunnit använda mest av de två, men kort vill jag säga att Sculpting brow pen, med sitt bredare, triangelformade stift är betydligt vaxigare än andra pennor jag har testat i samma stil (t.ex. depends variant som jag tycker är toppen). Gillar man mjukare brynpennor kan det definitivt vara värd att ta en kik, men personligen föredrar jag fastare pennor till brynen. Plus för brynborste dock!
 
 
 
 
 
Detta är ett pressutskick.
 
 
15:05 | | ⇣
Isadora, brow pen, brynpenna, precision brow pen, recension, review, sculpting brow pen, ögonbryn, ögonbrynspenna
Upp ⇡