SOFIAMILK - The Body Shop Christmas 2017

The Body Shop Christmas 2017


Press releases, Products, Skincare //
Bara några dagar efter att jag fick hem The Body Shops halloweenserie ramlade deras julnyheter ner i min brevlåda. Jag älskar hur högtiderna löser av varandra såhär års, samtidigt som jag är medveten om att det också bidrar till en ökad konsumtionshets. Däremot måste jag säga att julprodukterna från The Body Shop väger över halloweenprodukterna iår, för som du kanske minns var jag inte särskilt impad av Vanilla Pumpkin.
 
Vi kikar på body buttren!
 
FROSTED BERRIES
Frosted Berries är en repris från förra julen, men påminner också väldigt mycket om Cranberry-serien TBS hade året innan det, så gillade du den lär du älska denna. Jag tycker verkligen om den rena men friskt bäriga doften, antagligen min favorit av de tre. Känns julig utan att behöva dofta pepparkaka.
 
VANILLA CHAI
Även Vanilla Chai är en återkommande produkt från förra julen. Chai har aldrig lockat mig, varken doft- eller smakmässigt. Därför är inte heller detta en favorit, men om du brukar gilla chai annars kan det absolut vara värt att ta en kik på Vanilla Chai-serien. Som sagt, inte en favorit hos mig men jag upplever den ändå relativt mild. Godkänd, men inte mer.
 
FROSTED PLUM
Förra årets Frosted Apple verkar ha bytts ut mot Frosted Plum. Ett plommondoftande body butter som av någon anledning påminner mig om schampo till doften, haha. Väldigt trevlig dock, känns inte alls overpowering utan doftar lent och rent. Påminner mycket om ett body butter TBS hade för länge sedan, men jag kan inte sätta fingret på vilket. Passionsfrukt? Blåbär? Fin doft oavsett, även om min spontana tanke är att den hör hemma i håret snarare än på huden.
 
 
 
Innehåller pressutskick.
 
 
 
07:46 | | ⇣
The Body Shop, body butter, christmas, christmas collection, christmas products, frosted berries, frosted plum, jul, julkollektion, julprodukter, julserie, the body shop christmas, the body shop products, vanilla chai
Upp ⇡